Har jag blivit sjuk på ren vilja?

14 mars 2009 at 08:47 Lämna en kommentar

Idag åker mamma och pappa till dom Jämtländska fjällen för några dagars ”semester” med mostrar, svågrar och kusiner. Det här betyder samtidigt att jag blir lämnad i min ensamhet. Och det är på ren tradition och rutin som jag blir sjuk när dom åker iväg. Jag får hög feber och andra kramper så fort dom ska lämna Dalarna. Om det är något som tvångsmässigt kommer fram för att jag har en absurd separationsångest eller om det bara är en slump vet jag inte. Men det är inget undatag den här gången.

Jag har spenderat natten med att feberyra och gråta ljudlöst över mina magsmärtor. När jag stod på knä och antingen bad en stilla bön, eller försökte andas trodde jag att jag skulle dö. På riktigt. Jag var helt övertygad om att alla mina inre organ hade gått sönder och nu läckte det ut farliga vätskor som dränkte mig inifrån. Så jag ringde dom där bittra sjuksköterskorna på sjukvårdsrådgivningen (inte för att ragga) och dom gav mig rådet att dricka fil. Så, ett glas fil drack jag och somnade till vid fem tiden, förmodligen av ren utmattning. Men när jag vaknade vid halv sju och smärtan var oförändrad bestämde jag mig för att ta livet av mig. Ja, ända tills mamma kom med ett fint litet piller som lyckades dämpa smärtan avsevärt.

Så här sitter jag alldeles ensam med en trolig magcancer (eller magkattarr som man tydligen också säger enligt mamma) och behöver fler såna där magiska piller. Jag har inget annat val än att ringa runt och väcka folk med bil och körkort och se till att hala in lite innestående tjänster.

Det är bara tur att dom ”Dogtown” maraton på National Geographic Wild. Något ska jag väl ha för att jag ligger hemma och lider.

Entry filed under: Allmänt.

Fredagsfika Kontaktannons

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

