En singels dagbok

12 mars 2009 at 12:35 3 kommentarer

Här har jag gått och trott att jag varit singel i 4 år. Men det är ju inte riktigt sant. Om man räknar med honom där så har jag ju bara varit singel i 3 år. (För det är väl fotbolls VM nästa år?). En markant skillnad måste jag säga. Dom här karlarna som varit där emellan har antingen varit totalt ointresserad av mig, eller så har vantrivts i deras sällskap i alla fall.
Nu ska vi inte rota allt för mycket i just varför jag är singel. (Det krävs ju ingen Dr Phil för att förstå att man måste vara både trevlig och snäll för att få ha en pojkvän). Vi ska istället koncentrera oss på hur vi ska hitta en passande partner till mig.

Jag läser på expressen att det inte är helt ovanligt att bli tillsammans med någon som redan finns i telefonboken. Succé tänker jag och börjar leta lite i telefonen. Utöver mina vänner (och nej, jag tänker inte bli tillsammans med varken Cajsa eller Emelie) så är det arbetskollegor och några föredetta pojkvänner. Och när gallrat bort dom som är otänkbara har jag kvar den här listan:

Mammas jobb (Bittra sjuksköterskor som borde ha bytt jobb för längesedan? För jag tvivlar ju på att dom snygga läkarna är lediga för mig.)
Johan Sthlm (Jag har ingen aning om vem det här är. Jag har uppenbarligen hans nummer, men jag kan inte komma på var eller hur jag träffat på honom. Vem är han? Ska jag kanske ringa honom och ta en chansning?)
Taxi (Nej nej nej. En taxichaufför får betalt för att skjutsa mig fram och tillbaka, inget annat!)
Kvinnokliniken (Könssjukdomar och oönskade graviditeter är kanske inte direkt ett bra sätt att träffa karlar på)
Pizzeria Maestro (Ah, en pizzabagare! Nej förresten. Been there, done that. Det slutar alltid med att man går upp i vikt av alla pizzor och har mjöl överallt)
Sjukvårsrådgivning (Ännu fler bittra sjuksköterskor…)
Z bror (Det här är min föredetta pojkväns föredetta flickväns bror. Det är långsökt, men kanske värt en chans?)

Uppenbarligen finns det inte många i min telefon som kan rädda mig från en död i ensamhet. Så istället funderar jag på att gå en kurs. En singelkurs alltså. Det verkar ju faktiskt vara populärt enligt expressen. Lite körsång kan ju knappast vara skadligt.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

Mjuka ord Fråga:

3 kommentarer Add your own

  • 1. cajjan  |  12 mars 2009 kl. 13:35

    Vad är det för fel på att vara tillsammans med mig? Undersökningar visar att 95 % av mina ex har varit mycket nöjda.

    Svara
  • 2. cajjan  |  12 mars 2009 kl. 14:12

    Jag hade solglasögon idag när jag gick till skolan. Solen sken ju och då blir snön så ljus. Måste ju skydda mina små ögon.

    Svara
  • 3. Hacki  |  12 mars 2009 kl. 18:09

    Varför dissar du vänner för?`

    cajjan: Är detta ditt sätt att berätta för oss att du haft minst 20 st förhållanden?

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

