Den här hunden

09 mars 2009 at 22:10 Lämna en kommentar

Jag är så obeskrivligt trött numera. Vissa säger att det är årstiden, andra säger att det är normalt av andra orsaker. Men alla har så fel. Jag är så trött och nästintill utbränd av den här hunden som vi FORTFARANDE är hundvakt åt. Ja, hans föräldrar är visst i ett stort farligt land i Asien och hämtar hem sig en rar liten pojke. Och då får deras ständigt upphetsande hund bo hos oss. Till en början gick det fint. Han var kärvänlig och rar. Sen träffade han på en tik som mycket troligtvis är beredd att skaffa valpar. Sedan dess har Tasso legat och ylat. Konstant ylat. Och om han inte ylar står han och skäller som en galning. Men det värsta är nog att det charmiga ”han-sover-i-min-säng-och-är-så-mysig” snacket jag hade för ett tag sedan har övergått till ett krig. Varje natt smyger han in och ska upp i sängen. Gärna ligga på täcket, på mina ben och ha sina leksaker med i sängen. Och varje natt mumlar jag nej, men det slutar alltid med att jag ligger ihopkrupen i fosterställning på kortändan medan han har övertagit resten av sängen.

Men idag vann han en guldmedalj för att vara den dummaste hunden i den här delen av stan. När vi inte passerade den här omtalade tikens hus utan fortsatte uppför Sveriges brantaste backe lade han sig ner och ylade högljutt. Jag drog och slet i honom och plogade upp en fin stig med hunden medans han fortsatte yla högt. Idiot. Han har inte lärt sig att om han vill ligga lite måste han bjuda på sprit och lära sig lite raggninsrepliker. Det här med att yla har aldrig funkat på mig tidigare, varför skulle det funka på henne?

Nåja, det är bra tre dagar kvar. Sen kan jag bli människa igen. En människa som inte spenderar alldeles för mycket tid i skog och mark med en hund, utan en som ligger i soffan en hel dag.

Entry filed under: Allmänt.

Middagstuppen I ett sentimentalt ögonblick

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

