När minnet sviker

18 februari 2009 at 10:45 Lämna en kommentar

Jag har suttit upptagen med lite nostalgi de senaste timmarna. Gamla bilder, mest gammal fylla som återkommer med jämna mellanrum. Men jag återkommer ändå till sommarens bilder, och hittar några bilder där det finns några frågetecken kvar.

a2

Vem är det här? Och varför ser jag så löjligt nöjd ut? Det här är tydligen under första kvällen på Sweden Rock. Efter 10 timmar i bussen med ihärdigt ölande blev det tydligen total frihet för mig. Men vem fan är han?

b1

Vem har skrivit autografer på mina juvers? Och varför vill jag alltid fläka ut pattarna utan hämningar? Det verkar som att jag vill dra ner mer och mer för att visa var gränsen mellan total likblekhet och brännskadorna går. Och varför var det ingen som visade mig var solskyddsmedlet fanns?

c

Kändes plastpåsen som en het trend under 2008? Eller är det bara jag som vill visa upp mig lite extra där under plasten, för att se lite tuff ut? Och varför satt jag ute om det regnade? Det var kanske ölen som lockade. Men varför ser jag då så miserabel ut?

d2

Det här kan ju vara sommarens chock. 1. Jag bär en kjol. 2. Jag har på mig strumpbyxor. Glansiga dessutom. 3. Jag har en prickig tröja av något slag. Allt detta för Ullis jäkla bröllop i värmeböljan. Men varför står jag för mig själv med en drink i handen och dansar litegrann? Framförallt när alla andra dansar pardans, styrdans och gud vet allt. Hur tänkte jag där?

h2

Här är jag och Yoda. Vi ser kanske inte så lyckliga ut just här, men vi hade en fin stund tillsammans han och jag. Det kan jag intyga med all säkerhet. Men nu är han försvunnen, och jag undrar…var är han?

i2

Kräftskiva är alltid trevligt. Men kan någon tala om för mig varför vi bestämde oss för att blondinfeffe skulle hålla i kräftskivan i ett torp så långt utanför civilisationen man bara kan komma? Och varför tvingades jag in i en buss tillsammans med en förvirrad, för att inte tala om full Gabriella Larsson resten av natten? Och varför lämnade ni mig där dagen efter? Jag tvingades ju gå runt och låtsas leta efter den där försvunna mobiltelefonen halva dagen. Ja, jag låtsades bara leta. Jag var ju trött, behövde duscha katten och kanske lite lätt irriterad.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

Jag vill ju bara vara lite tuff Här har jag en liten tunna med bajs. Någon som vill ha den?

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
februari 2009
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

