Om en bok. Och några fler

14 februari 2009 at 13:20 Lämna en kommentar

Jag har nyss läst ut den där boken om kreoler. ”Färden genom mangroven” heter den och är skriven av Maryse Condé. Hennes ord är fantastiska och fängslande. Boken i sig var mindre vettig och föll mig inte riktigt i smaken.

Men den där känslan man får när man läser klart sista sidan och slår ihop boken sitter alltid i. Oavsett hur bra boken var eller inte. Det är något högtidligt, något man vill uppmärksamma. Men det känns ju lite töntigt att spela en fanfar, eller äta en hummer bara för att man läst ut en bok. Men det är det jag skulle vilja göra.

Men istället för att äta hummer, eller spela en fanfar för den delen tuggar jag på några sura vindruvor istället. Alltid något!

Nu har jag ett tiotal böcker kvar att läsa. Varav hälften är självhjälpsböcker. Note to self: Storshoppa inte böcker när jag krisar och lider av en depression. Då får jag hem böcker som jag egentligen inte vill läsa.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

Lite bakfulla och lite regler En kärleksdikt till mig!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
februari 2009
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
stats for wordpress

