Short Message Service

29 januari 2009 at 07:46 Lämna en kommentar

Ni vet om att man kan skicka sms till ett hemnummer va? För då är det en dataröst som läser upp meddelandet för den som lyfter luren. Och ni vet väl att om ni skickar ett sms till ett nummer som inte existerar, då kommer det oftast till en växel där jag jobbar, med precis samma dataröst som läser meddelandet.

Jag har fått två mycket spännande sms upplästa den här morgonen. Varav det ena löd:

”Du var fantastiskt igår. Vi borde göra om det snart, den här gången får du boka hotell”
Se där ja. En pågående otrohetsaffär låter ju som ett ypperligt tillfälle för mig att börja med utpressning. Fast jag vet inte om affären i sig verkar romantiskt. Det låter mer som att personen i fråga (antagligen en man) tycker att det vore ju festligt att ses igen, men att någon annan den här gången får fixa plats. För det är ju så hutlöst jobbigt att både vara otrogen OCH fixa plats.

Det andra meddelandet gick såhär:

”Nu undrar du allt varför det ringer på den här telefonen. Spännande va?”
Det låter precis som om det är Blondinbella som ska skoja till det lite med Nils. Hon har säkert gömt en telefon någonstans för att överraska Nils, Och OJ vad Nils blir överraskad! Och det hela är mycket spännande för dom båda.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , .

Fototriss it is Är det Fredag idag?

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

