Söndagspoesi

25 januari 2009 at 10:51 1 kommentar

Blir så jävla förbannad när folk menar att jag är bakfull. Jag är bara trött. Lite lortig. Förnedrad. Och har kanske en smula vätskebrist. Vilket gör att häller i mig vatten som om jag aldrig smakat dessa vätskedroppar tidigare. Och så en kopp kaffe. En äcklig jävla kopp kaffe. Här på jobbet har vi kanske det äckligaste kaffet man kan uppbringa i den här delen av landet.

Igår hade jag kvalitetstid med Michelle, som jag i vanliga fall jobbar med lite titt som tätt. Men igår korkade vi upp en flaska vin och ägnade 4 timmar åt att göra oss iordning för att gå och äta en bit mat. Så jobbar vi helt enkelt. Jag sa till Michelle att jag absolut INTE vill vara bakfull på jobbet imorgon, samtidigt som jag svepte ännu ett glas vin. Och här sitter jag på jobbet igen, inte för att jag egentligen är bakfull. Snarare lite trött som jag redan sagt.

Häromdagen antydde jag att jag skulle gå och möta påven. Jag mötte aldrig påven, men igår mötte jag Grönhoff. Och så var jag på Engelska. Fast inte i Falun. Utan i Borlänge. Och jag kan tala om att skillnaden är minimal.

Och nu måste jag återgå till jobbandet. Och jag måste lära mig att lyssna på mig själv.

Kyss och klem.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , .

Nu får det vara nog! Lucköppning

1 kommentar Add your own

  • 1. Michelle  |  25 januari 2009 kl. 12:04

    Det kostar att ligga på topp som man säger… Kanonkväll igår gum!! Det ska vi göra om men på ett bättre ställe !! :-) KRAM

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

