Sanningen om sjalarna

21 januari 2009 at 15:15 1 kommentar

sjal

Jag äger i skrivande stund 37 sjalar i olika storlekar, former, material och färger. Jag hänger upp dom i en ful liten anordning med ringar som sitter ihop och det gör att det ser väldigt rörigt och förvirrande ut. Jag använder en sjal varje dag, ibland byter jag faktiskt sjal mitt under dagen. Allt beroende på humör och aktivitet.

Sjalen är inte bara bra till att dölja den enorma dubbelhakan jag dragit på mig efter alla dessa år, den är skön, den värmer fint, och den är rolig att leka med när man känner sig sysslolös och uttråkad. För att inte tala om den assecoareffekten som en fin sjal har runt halsen.

Jag inser att den dagen då sjalar är extremt otrendigt och det är lika med socialt självmord att ta på sig en sjal måste jag lämna landet. Jag minns inte längre hur man klär sig utan en sjal. Jag tror inte ens jag kommer ihåg hur jag ser ut utan en sjal. Och framförallt vad ska jag göra med alla dessa sjalar? Jag skulle såklart kunna sy en fin klänning, eller kanske ett lapptäcke. Ja, det skulle jag kunna göra.

Men än så länge verkar det var relativt okej att använda sjal. Framförallt såhär vintertid. Så några bekymmer och någon oro behöver jag inte skapa just nu. Men förvänta er skrik och panik när någon modebloggare sätter sjalen på utelistan. Då dör en liten bit av mig.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , .

Det går bra nu Så gör en tant

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  22 januari 2009 kl. 10:43

    Jippie! Mera sjalar åt folket.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

