En lördag mitt i Januari

18 januari 2009 at 09:49 Lämna en kommentar

bild-001 

Här bor jag. I mitt gamla flickrum med åskblåa väggar. Jag har för många böcker jag vill läsa och en för liten garderob.

bild-002

Efter att ha legat i sängen och stirrat ut i rummet en hel dag satte jag upp mitt hår. En hel Lördag passerade utan att jag tänkte mig för.

När kvällen kom hälsade jag och Emelie på en annan tjej. Vi spelade spel och tittade på p3 Guld galan. Då slog det mig att när man kan sina vänner ut och in, man är van vid deras skämt, deras referenser och tankar så är det svårt att vara med när andra vänner umgås. Det som sa var varken konstigare, dummare eller något sånt. Det var bara något helt annat. Jag blev förvånad och trodde att något var fel. Men det gick över. Det är skönt att vidga vyerna lite.
När jag sen tänkte hälsa på mina vänner dök det upp någon i trapphuset. Någon som jag inte träffat på länge länge. Och det kändes som att något föll på plats när han skjutsade hem mig i kylan. Vi rökte en varsinn cigarett och sen åkte han hem. Stolt över mig själv och nöjd med kvällen gick jag tillbaka till min säng i mitt flickrum och stirrade på bokhögen tills jag somnade.

Entry filed under: Allmänt, Foto. Tags: , , .

Jaha… Det var ju en fredag också…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

