Tävlingen är avgjord

15 januari 2009 at 19:26 2 kommentarer

Ni är många som har tävlat, och det glädjer mitt lilla hjärta. Gabbis gissade helt rätt. Det är en robot, och ja, jag ska ställa upp i Robotwars. Det är en dröm jag har haft i väldigt många år nu, och äntligen kan den besannas. Jag hoppas verkligen ni kommer och tittar när jag och tre bönder tävlar utanför Bjursås sista helgen i Februari.

Eller så var det alla ni andra som hade rätt. En kamera, modell Nikon D60. Ingen D80, framförallt ingen D90 (jag är inte gjord av pengar) och det är verkligen ingen Canon. Ni var nära, men nära skjuter ingen hare. Så nu kan du inte gömma dig längre Picknickkorg, transvestit-Tisdagarna kan numera fotograferas på ett mycket finare sätt.

Att Pemlan dessutom börjat smygläsa bloggen gör mig både glad och livrädd. Jag som precis hade tänkt börja berätta alla smaskiga detaljer om henne och mig, men nu kommer ju hon få reda på det. Så jag får hålla dom inne ett tag till, men någon dag kommer jag skriva en bok, och då kommer sanningen fram förr eller senare.

Och tack Dennis för den detaljerade förklaringen om vart kisset tar vägen när man plötsligt inte längre är kissnödig. Inlägget med tillhörande förklaring läser man enklast här.

Och överraskningen då? Ja, den gick till mamma som fick ett fotbad så här på kvällskvisten av en mycket snäll dotter.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

En liten tävling Jaha…

2 kommentarer Add your own

  • 1. Samuel  |  15 januari 2009 kl. 20:14

    Vafalls! Jag känner mig bestulen! Det i sin tur leder till att jag känner mig vått, blek, undernärd och förnedrad

    Svara
  • 2. Dennis  |  16 januari 2009 kl. 03:12

    Jag trodde givetvis att damen hade jobbat en massa nätter och sparat lite, alltså hade en D90 varit det självklara valet, å andra sidan så får två veckor på mallis och en D60 för samma pengar :) Frå man fråga vad damen får bella för dylik la camera?

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

