Min verklighet kan bli någon annans

14 januari 2009 at 16:17 2 kommentarer

wt1

Blondinbella har skrivit ett litet ”Tänk om” inlägg. Alltså inte att man ska tänka om, utan ”tänk om det inte blir som jag hade tänkt mig”. Och så skriver hon den här lilla texten, med den här tillhörande bilden, och får det uppenbarligen att låta om något negativt. Att hon dessutom ständigt stavar fel är ett trevligt nöje i sig:

”Dagarna går i stort sätt till att gå till ICA (jag jobbar även där ibland) och handla, men även röka har blivit ett stort intresse. Ibland när vi har det lite festligt hemma, då tar Nils hem några kompisar för en riktig röjjarkväll med öl, tacos och Körslaget på tv. Alla röker, dricker Sofiero, äter euroshopperchips ur chipspåsen och släpper sig sådär helt fritt i vår fina skinnsoffa. Ett liv utan beskymmer helt enkelt.”

Jag läser texten och inser att hennes ”mardröm” är min verklighet. Det är sådär jag har det. Och jag kan ärligt säga att jag älskar det. Det är precis så ”beskymmer-”fritt som hon vill kalla det. Framförallt är det bekvämt och enkelt, för att inte tala om kärleksfullt. Och när jag ser på bilden ser jag absolut inga problem med att ha det sådär i framtiden. Tänk att få stå i trädgården i en morgonrock och dricka lite sprit mitt på ljusa dagen. Ungarna springer runt och hittar på idiotiska dumheter, och titta där står mina två pojkvänner och lagar min fina gula bil. Dom gör allt för att tillfredställa ”Big Mama”. Och jag har alltid velat ha ett hus med en tomt så jag kan sitta ute under somrarna, och se så fina mina pojkar har varit, dom har lagt ut en madrass åt mig i hörnet så jag inte ska få ont i den lilla stjärten av stenar och glasbitar. Dom tänker då på allt.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , .

Det här är en naturnära blogg En liten tävling

2 kommentarer Add your own

  • 1. cajjan  |  14 januari 2009 kl. 18:44

    Jag håller med! När jag läste hennes drömmar och mardrömmar tänkte jag att just sådär vill jag att mitt liv ska vara.

    Svara
  • 2. Dennis  |  15 januari 2009 kl. 18:40

    Full pott, som vanligt! Du beskriver min verklighet, precis som jag vill ha den, med ett par små skillnader iofs, men i runda slängar så visst, leta kåk så letar jag gul bil, pojkvänner och ungar finns redan :P

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

