I en dröm sjöng du sånger på mitt rum, jag var sjuk

07 januari 2009 at 07:58 1 kommentar

Jag är så innerligt trött på att sitta hemma. Tiden rinner iväg och jag sitter bara och stirrar rakt fram. Om jag fick en enda önskan skulle jag be om att bli frisk. Att förkylningen, snoret, locket för örat, det onda i halsen och mer därtill bara packade ihop och drog iväg. Jag skulle inte behöva be om mer. För om jag bara blev frisk skulle jag ha all tid, ork, kraft och lust att uträtta underverk och mirakel för egen del. Om jag bara blev frisk.

Nu vet jag att det inte riktigt funkar så. Istället fortsätter jag här med min förkylning och tycker synd om mig själv. Tycker jävligt synd om mig själv.
Att vi bestämde oss för att laga kålpudding här hemma igår underlättar inte direkt livet. När jag öppnar kylen stinker det kål, för att inte tala om hur min mage mår. Jag ser verkligen fram emot lunchen, som såklart består av kål och lingon. Visserligen den godaste lingonsylten i världen. Men ändå.

Jag har efter en veckas sjukdom tröttnat på allt som har med filmer och tv att göra. Jag orkar inte ens titta vad som erbjuds för de som är hemma om dagarna. Istället ligger jag i soffan och läser. Och oj vad jag läser. Jag läser dom allra bästa böckerna som fängslar och förtrollar mig. Jag kanske kan hitta lite magi i böckerna som kan göra mig frisk? Det är värt ett försök.

Entry filed under: Allmänt.

Epifaniadagen morgondagens fester är historia nu

1 kommentar Add your own

  • 1. Samuel  |  07 januari 2009 kl. 10:53

    Heja, heja Paulo!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

