Epifaniadagen

06 januari 2009 at 12:40 1 kommentar

Idag är det uppenbarelsedagen, eller trettondagen som ni andra säger. Vi har städat bort minsta lilla spår av jul i vårat hus. Eller mamma och pappa städar duktigt. Jag lindar in någon tomte och lägger i en låda. Sen lägger jag mig i soffan. Jag är trött och orkeslös. Jag tror att jag luktar illa, men eftersom jag inte har något luktsinne kvar så får jag bara chansa och låtsas som om inget har hänt.

Jag har försökt få musiktips av er förrut, men många av er som läser verkar vara fega, ointresserade eller lite korkade. Så det har inte riktigt fungerat. Men om vi gör ett byte då? Om jag tipsar om något riktigt bra, kan ni kanske tänka er att ge mig ett tips? Det kan tyckas desperat och konstigt, men se det som fina gåvor istället. Som inte kostar något annat än att ni lämnar en liten del av er själv till mig, och jag lämnar en liten del av mig själv till er.

Jag vet i alla fall att om ni vill höra en ordentligt jävla bra låt så ska ni lyssna på Bruce Springsteen när han sjunger låten till The Wrestler. Den har allt en fin bit ska ha. Framförallt har den Bruce Springsteen. Och med det kan man komma hur långt som helst.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , .

Sjuka sjuka människa I en dröm sjöng du sånger på mitt rum, jag var sjuk

1 kommentar Add your own

  • 1. Cajsa  |  06 januari 2009 kl. 17:33

    Jag kan inte tipsa dig om något. Du lyssnar ju redan på allt jag lyssnar på. Lyssnar du på Joel Alme? Ja, det gör du säkert. Annars är det fint

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

