07:39 Godmorgon

04 januari 2009 at 06:37 Lämna en kommentar

jh

Jag har legat vaken i några timmar och läst lite ur en bok som får min fantasi att skena iväg. Locket för öronen och tjutet ger mig ingen ro och håller mig vaken lite för mycket. Min hals svullnar upp så här på morgonen och jag är så trött och har ont i hela kroppen. Vissa säger att man får det man förtjänar, men jag kan inte riktigt påstå att jag vill minnas något jag har gjort som gör att jag förtjänar det här. Att jag dessutom ska bege mig till mitt jobb om nästan 12 timmar gör mig inte direkt på bättre humör. Men nu kan vi ju ha den här nedräkningen på riktigt. Det här är min sista nattvecka på jobbet. Sen kommer jag återgå till det gamla hederliga dagsjobbet. Det innebär inte bara att jag kommer få normala rutiner och normal dygnsrytm som alla andra människor här i världen, det betyder också att jag kan påbörja dom små projekt, dom små visioner som jag har målat upp i mitt huvud. Men mest av allt ska det bara bli skönt att få gå och lägga sig om kvällarna och vakna på mornarna, istället för att leva ett tvärtomliv. Jag längtar efter friheten i att styra mina dagar, jag saknar promenaderna, jag behöver den friska luften.
Och kanske kan det innebära att den här känslan som jag har, som inte är min kan försvinna och låta mig använda allt annat som jag har och som jag kan känna.

Jag ska nu ägna mig lite tid till frukost och Lilla huset på prärien, som för tillfället är det enda som går att titta på utan att få en chock av alla tecknade barnprogram. För att inte tala om alla Homeshopping program.

Entry filed under: Allmänt.

Febrigt filmtittande Nedräkningen kan börja

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

