Febrigt filmtittande

02 januari 2009 at 14:45 Lämna en kommentar

Att febern har slagit till igen och förkylningen verkar ta ett nytt grepp kan ha sina fördelar. Jag kan ligga i soffan och titta på hur mycket filmer jag vill. Jag har vigt den här dagen åt filmtittande och några kraftfulla försök att diska och städa upp lite i röran här. Men mest film. Det finns ingen känsla som är bättre än den som kommer när eftertexten rullar framför ögonen. Har inte filmen nått ända fram sträcker man kanske på sig och byter kanal. Har filmen däremot fått dig att reagera på ett eller annat sätt är den där känslan så obeskrivligt underbar. Den där känslan av flykt och nya synvinklar. Den där känslan som känns så stark då, när eftertexten rullar, men som sen försvinner lika snabbt som den kom.

Jag ser i tv-tablån att jag har några fler filmer att avverka innan den här dagen är slut.

Entry filed under: Allmänt.

Du är min hjälte för du är precis så svag som jag 07:39 Godmorgon

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2009
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

