Den här känslan som jag har är inte min

29 december 2008 at 22:10 Lämna en kommentar

Vi ändrade några traditioner för den här julen i min familj. Istället för att slösa pengar på onödig konsumtion beslutade vi oss för att köpa en julklapp till oss själva istället. Något vi var värd. Något vi ville lägga pengarna på.
Pappa och min lillebror misslyckades brutalt med projektet, då dom satt tomhänta på julafton. Snopet. Jag och mamma däremot var duktiga och hade ett varsitt paket. I hennes paket låg kanske det finaste man kan ge sig själv. Kent boxen. I mitt paket låg två bilder som symboliserar min barmhärtighet och ödmjukhet. Eller ja, jag vill åtminstonde tro att det är så. Fotografierna föreställer Antony. Han är 9 år och bor i Kenya med sin mamma. Antony är mitt fadderbarn. Istället för att ge något till mig själv gav jag till någon annan. Mitt ego fick sig naturligtvis en puff, samtidigt som mina pengar kanske kan hjälpa någon annan mer än dom hjälper mig just nu.

Jag har skickat julklappar och brev till Antony och jag ser på den där bilden, möter hans blick varenda kväll. Och just då kan jag inte låta bli att känna mig tacksam och glad för det som finns. För det jag har. Trots att det finns någon som ständigt säger att jag är otacksam. Han har ingen aning om hur fel han faktiskt har. Det finns ingen som är mer tacksam än jag. Jag är kanske dålig på att visa det för omvärlden, för dom som behöver få bekräftelse på att dom är bra och är hjälpsamma. Men jag ser det inte som min uppgift att fylla på någons låga bekräftelsenivå. Men snart kanske han inser att att tacksamhet är det enda jag har kvar.

Entry filed under: Allmänt.

You gave me fever På en dag som idag

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2008
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

