Nothing compares to you

24 december 2008 at 01:43 Lämna en kommentar

29798_1198504087

Jag har ätit gröt.
Jag åt en bit sill.
Jag har druckit julmust.

När ni vaknar idag kommer ni känna den barsnliga njutningen av att det är julafton. Den där vetskapen om att ni idag får frossa, ge paket, öppna paket, hylla jesus, klappa mormor på kinden, dricka sig kalasfull eller vad ni nu gör på jul får er att le.

Jag har det bästa framför mig. Den där känslan när allt är över. När ni firar som mest ligger jag på soffan och äter resterna. Insuper efterdyningarna. Det är den bästa känslan.

Inget slår en svensk jul i kompakt mörker, svårmod och vinterdepression. Inte ens en veckas nattarbete.

Entry filed under: Allmänt.

Ett litet tips… God jul!

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2008
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

