Lördagskväll

20 december 2008 at 16:36 1 kommentar

Jag ligger i sängen och äter upp de chipssmulor som finns kvar efter filmtittandet igår kväll. Kliar mig på hakan och försöker platta till den Stig-Helmer tofs jag lyckats införskaffa mig mitt på huvudet. Jag försöker kväva en gäspning som vill pressa sig fram, men jag gör allt jag kan för att motstå frestelsen. Snart ska jag ta av mig mina slitna mjukisbyxor och pressa i mig själv i ett par jeans. Jag har tydligen lovat bort mig ikväll. Och det är inget dåligt med det. Förhoppningsvis återsamlas vi allihop, Sveriges bästa bloggare som enats på Little Dalarna, och kan dricka hemmagjord glögg. Och jag vet att det här är sista kvällen jag är ledig på väldigt länge. Och jag vet att jag skulle vilja gå ut. Svira lite. Ragga på någon stackare som bara försöker dricka sin öl. Sjunga kareoke efter alldeles för många öl. Förklara min kärlek till alla runtomkring mig. Skratta tills jag får huvudvärk och somna med kläderna på. Det var längesedan nu. Tack vare mitt nattjobb och mina vänners ofas med mina lediga helger har det inte riktigt blivit av. Men snart, mycket snart mina vänner har ni inget val. Snart kommer jag vara ledig varenda helg, och då ska jag och du, och du, du också och några fler placera oss på närmsta bar och slå på stort.

Men i ärlighetens namn så är jag ju ändå den gamla tanten som gärna bara sitter i en skön soffa tillsammans med mina vänner. Jag är för gammal för att gå ut. Jag är för trött för att dricka öl. Och jag är alldeles för lat för att engagera mig i något större än just en glöggkväll hemma hos någon med nytapetserade väggar. Och imorgon är det fjärde advent.

Entry filed under: Allmänt.

Strax innan fjärde advent Dom små små orden

1 kommentar Add your own

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2008
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

