Det är fredags kväll…

20 december 2008 at 00:47 Lämna en kommentar

…och jag ligger och lyssnar på ett band som heter ”Dion & The Belmonts”. Dom har gjort en låt som är mer populär än andra, som den här t.ex, eller den här. Men för mig sjunger dom ikväll ”Sandy”. Och när jag blundar och lägger mig ner på kudden känns allt lite annorlunda. Det känns inte som allt det här. Det känns som något helt annat. Och det känns bra. Jag ler lite och jag andas djupare. Jag tar ett krampaktikt tag i täcket under mig. Knogarna vitnar och jag hoppas att 2:32 minuter kan bli en hel livstid. Jag drömmer mig bort. Sån är jag.

Så tystnar musiken. Och jag ser upp i mitt tak. I mitt flickrumstak där dom självlysande stjärnorna sitter kvar som ett bevis på det pubertala som en gång levde här. Jag trycker på play och lyssnar igen. Inte för att det är en så bra låt. Utan för att jag under 2:32 minuter slipper ligga och stirra i taket och känna verkligheten.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , .

Den där känslan Strax innan fjärde advent

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2008
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

