Michaelsson bjuder in till jul, del 9

11 december 2008 at 09:49 Lämna en kommentar

Nedräkning och uppladdning hör ju julen till. Vad passar inte bättre för dessa ändamål än en adventskalender naturligtvis. Man kan om man vill följa SVT och SR adventskalender. Men jag känner inte riktigt att jag passar in i målgruppen. Man kan göra en alldeles egen adventskalender om man har tid och lust till det. Det blir ju inte direkt så överraskande att öppna luckorna när man själv har gjort kalendern. Men det är tanken som räknas.

Jag överlåter nedräkningen och uppladdningen till riktiga proffs. Jag har därför 2 kalendrar som jag slaviskt följer. Och inte en enda av dom innehåller choklad, till min stora besvikelse.

467258_760_1171

Morgonpassets adventskalender är enkel, men ack så stämningsfull. Det är helt enkelt svenska artister som varje morgon kommer dit och sjunger en finstämd liten julmelodi.

apelgren_bloghead_0

1000 apor har däremot låtit Peter Apelgren stå för nedräkningen. Om det är bra eller dåligt vet jag inte riktigt. Det här är så fruktansvärt konstigt, men  så hysteriskt roligt. Människan i fråga är sjuk i huvudet på riktigt. Att han är från Göteborg kan ju ha en del med det att göra. Hursomhelst, jag roas oerhört mycket av det här.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , .

Drömmar kan gå i uppfyllelse Michaelsson bjuder in till jul, del 10

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2008
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

