När jag jobbar…

10 december 2008 at 01:30 Lämna en kommentar

99173_1228858786

Hur jobbar ni? Så här jobbar jag! Med glögg och lussebulle.
Vilket får mig att tänka på en kväll hemma hos mig. Vi satt några vänner och drack glögg. Någon gick för att gå på damrummet…och då passade vi andra på. Nej, jag kan inte säga mer. Jag håller på att gå sönder av att hålla inne asgarvet jag får varje gång av bara tanken. Vi stannar där och återgår istället till jobbet.

Jag har en förmåga att bittra till en aning emellanåt. Jag vet inte om ni har märkt det, men ibland blir jag helt enkelt förbannad, och tycker någon ska straffas för allt. På mornarna är det ibland min chef som råkar ut för det. Ja, det är inte så att jag skickar förbannade och hotfulla mail. Det är snarare ett jävla gnäll från min sida. Och jag är ju inte gnällig egentligen. (Eller hur?) Men jag lyckas alltid hitta något gnälligt och bittert att ta upp med henne. Via ett mail. Det krävs mycket stake för att skicka ett mail.
Hon har vant sig vid det här laget. Eller jag inbillar mig att hon har vant sig. Hon vet att jag är den gnälliga typen (utan att vara gnällig såklart) och tar ungefär hälften av det jag skriver på allvar. Tyvärr kan det uppstå en del problem om min chef är sjuk, och det är reservcheferna som läser hennes mail. Det blir så pinsamt då när man får ett svar tillbaka innehållande: ”Förlåt för det, vi ska genast informera…bla bla bla.” Då måste ju jag helt enkelt förklara mig och försöka framstå som en mycket ödmjuk människa: ”Jag menade inte att låta så hård…”
Och sen blir mailkonversationen bara pinsam och jag hoppas att hela Telias mailservar lägger av och tar bort ALLA mail. Men nej, jag letar rätt på staken och skickar ett nytt mail, om en helt annan fråga. Och jag låter fortfarande  lika hård och bitter. Trots att jag gör ALLT för att verka snäll och tillmötesgående. Antingen är det att en anställd inte kan skicka ett mail till sina chefer utan att verka uppkäftig och förbannad. Eller så är det jag som inte kan låta bli att vara bitter och jävlig. Eller kan det vara så enkelt att det är det starka valet att välja mailkonversationer före telefonsamtal som gör språket blir väldigt fattigt och man uttrycker sig helt enkelt mycket hårdare?

Hursomhelst. Det är så jag jobbar. Hur jobbar ni?

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , , .

Michaelsson bjuder in till jul, del 8 ”Ada…du kan la känna lite på den…”

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2008
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

