Jag har funderat…

02 december 2008 at 10:05 1 kommentar

Under mina gymnasieår umgicks jag flitigt med en grupp tjejer och en kille, där majoriteten var homosexuella eller i alla fall åt det bisexuella hållet. Dom var fantastiska på alla sätt och vis, och jag trivdes som fisken i vattnet i deras sällskap.
Tyvärr bestämde sig alla i den samlade truppen att förflytta sig till Göteborg. Och när vänner flyttar så långt långt bort är det lätt hänt att man tappar kontakten man en gång hade. Den homosexuella killen blev tillsammans med en av dom homosexuella tjejerna. Och två andra av dom homosexuella tjejerna införskaffade en varsinn pojkvän. Flatorna hade gått ur tiden.

Nu har en av dom här tjejerna bestämt sig för att återvända till Falun. Så igår möttes vi för att dricka några koppar kaffe och återberätta de senaste åren på så kort tid som möjligt, för att komma fram till nutid. När timmarna rusat förbi och vi lyckats uppdatera varandra någorlunda om händelser, framgångar, motgångar, känslor och allt det där som uppenbarligen spelar någon roll i ens utveckling lämnade vi cafét skildes vi åt med en kram och ett löfte om att ses snart igen.

Att minnas gymnasietiden med ett leende istället för en ångestladdad klump kändes mycket otrevligt. Eller kanske inte otrevligt, men i alla fall underligt. Här har jag bara kommit ihåg alla negativa sidor, men så kommer hon och återberättar allt som var positivt. En konstig känsla kom till mig i alla fall.

Så nu kvarstår bara en fråga. Är det jag som måste ta tag i mina homosexuella gener och bli flata på riktigt nu när ingen annan av flatorna är det längre? Måste jag återupprätta balansen och enbart ägna mig åt att kyssa kvinnor? Jag har ju tänkt tanken tidigare. Men eftersom jag tycker kvinnor är konstigare än män, och att det är jobbigare med gnäll och tjat, än ärliga och sviniga svek så har jag ju insett att tjejer ändå inte är min grej. För om vi ser på saken, så länge Per Morbergs kvinnliga motsvarighet är Farmen-Qristina så fortsätter jag gärna att vara en heterosexuell och celibat kvinna.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , , , .

Michaelsson bjuder in till jul, del 2 Varning för att hon svär idag.

1 kommentar Add your own

  • 1. Majkol  |  02 december 2008 kl. 11:32

    Tjejer är för flator, killar är för män.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2008
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

