Michaelsson bjuder in till jul, del 1

30 november 2008 at 22:54 Lämna en kommentar

17234_12280614051

Det är första advent idag. Och för en julfascist är det en alldeles speciell dag.
Det betyder kort och gott att man utan att klasificeras som en galning får pynta, pyssla och vara hysteria.

Jag firade första advent med att jämföra ryggsmärtor med min tvillingkropp, och gratulera någon annans födelsedag. Mycket trevligt med glögg och lussebullar. Och ett och annat håneri, som det lätt blir. Inte från mitt håll alltså. Nej jag håller inte på med sånt.

Det här får också vara inledningen till den här bloggens julsatsning. För att maximera julkänslan och för att komma i rätt stämning så tar jag på mig rollen att vara eran personliga julfixare.
Om det så är en låt, en julklapp, eller ett pysseltips så är jag den som kommer ledsaga er genom denna djungel av julprylar, påhitt och annat. Se det som en liten adventskalender.

Vi börjar med en liten sång. Det finns få saker som sätter stämningen som julmusik. Och det finns få artister som är så fantastiska och genombra som Johnny Cash.
Därför slår vi på den lilla trumman och lyssnar idag på just Johnny Cash som tolkar ”The little drummer boy”. En av mina favoriter när det gäller jullåtar dessutom.
Känn stämningen!

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , , , .

Har ni hört att jag har ont? Från det personliga hållet

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2008
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

