22:52 Ibland händer det

27 november 2008 at 23:53 1 kommentar

Idag var det nära ögat. Att jag försov mig alltså. Det är lite känsligt att komma försent till jobbet när man börjar 21.00. Men jag vaknade till av att någon tyckte det var en bra idé att fira något med ett gäng fyrverkerier. Jag trodde iofs att jag hade hamnat i Bombay (Mumbai) för en stund. Så jag slet på mig tofflor och en hjälm tills jag insåg att jag i mina vildaste drömmar gått händelserna i förväg.

Och så kommer jag hit till jobbet. Glad i hågen utan att för den delen vara full. Och jag får börja med att jobba lite. I vanliga fall kan jag sitta här, äta min sallad, svara på några samtal och titta på tv. Men tydligen så finns det en anledning till att jag sitter här. Och då borde jag kanske göra mig till och försöka sköta jobbet.

76789_1227822199 

Så nu när det är avklarat, så sitter jag här med min hälsokost påse och och lite annat jag borde ta tag i.
Men hey, det är ju Torsdag idag. Det betyder att det imorgon är Fredag, sen är det Lördag, och sen mina barn, är det Söndag. Och då är det inte bara små värdsliga händelser som födelsedagar, julmarknad och första advent som sker. Då blir jag ledig. Och den här gången, den här gången ska jag utnyttja det till max.

Entry filed under: Allmänt.

06:05 03:08 Och så höjer vi nivån litegrann

1 kommentar Add your own

  • 1. gabbis  |  28 november 2008 kl. 00:46

    Haha det där om att man bara vet hur man är människa är fan dagens visdomsord! Jo men jag överlever, livet går på i många vardagar men jag dör inte av det heller. OCH lustigaste ever att vi både pratar om Bombay i dagens blogginlägg. Vi är typ connectade på ett helt annat plan du och jag.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2008
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

