Ibland når jag en gräns.

22 november 2008 at 13:04 1 kommentar

Hur länge kan jag har suttit här i min säng med utsikt mot fönstret? 30 minuter kanske? Ja vi säger 30 minuter. Det låter rimligt.
Och under dessa 30 minuter vill jag gratulera den svenska befolkningen. Ni kan vara den mest förutsägbara befolkningen någonsin. Jag skulle nästan kunna tro att det är Söndag idag med tanke på alla med promenadskor på idag.

Javisst, där går ni, löjligt mysiga och sociala. Det är ju Lördag, ni är lediga och det är rätt okej väder ute. Dvs det är ingen nederbörd, och det har ju kommit snö. Fattar ni? SNÖ! Då måste vi ut och njuta lite av det hela.

Och det är inte direkt så att jag bor vid något promenadstråk. Men tydligen tycker ni att det är värt att klättra upp för ett berg för att gå en jävla promenad. Ni går där och viftar på höfterna, lyfter på benen och bara går. Bara för att ni kan!

Vet ni vad jag tycker om er? Ni är hemska! Det är vidrigt hur ni håller på. Ni tror att ni går runt och gör något fint, visar framfittan och tar initiativ till en finare värld. I helvete heller. Ni är ute på en lördagspromenad som precis alla andra i området. Som alla andra i Sverige.

Och här sitter någon som är totalt handikappad och avskuren från allt som har med rörelse, promenader och socialt liv att göra. Fuck you.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , , .

Det går inte att tvätta bort lukten En liten ursäkt

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  22 november 2008 kl. 16:11

    Jag börjar bli lite rädd för dig, Sandra. Att sitta isolerad där uppe är nog inte bra för dig. Men du, sms:a ditt kontonummer till mig så ska du få 250 kronor i alla fall. Då blir du kanske lite gladare.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2008
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

