05:23 Ja, den sentimentala tiden är inne.

30 oktober 2008 at 06:23 1 kommentar

I bakgrunden står tv:n på. Den visar en dokumentär om andra världskriget. Jag hör orden, men jag orkar inte titta. Jag blir för påverkad. Eller så är jag kanske rädd för att inte bli tillräckligt påverkad. Eftersom orden matas fram. Om och om igen. Man mattas av tillslut. Tyvärr.

Jag har försökt läsa min bok, men orden vill inte riktigt stå still. Jag är naturligtvis trött. Och jag känner mig okoncentrerad. Jag sneglar lite på tv:n och försöker blunda. Jag tänker på annat. Fantiserar upp storslagna scenarion där allt ter sig lite annorlunda. Där saker och inte inte riktigt är vad man tror att dom är. Där det inte är som här. På riktigt.

Jag vet att jag borde säga något. För att få fram det bara. Ut i luften. Låta honom höra. Men jag är lite för blyg. Lite för ängslig. Jag hörde att någon tagit mod till sig. Gjort det jag vill göra. Sagt det jag vill säga. Men jag har inte samma ork.

Och mitt i allt så tycker jag att allt funkar bra. Jag tycker om det jag gör. Jag tycker om det jag tänker. Det jag känner. Och det jag har. Men detaljerna då?

Entry filed under: Allmänt.

22:43 Det här med gamla vänner. En liten tanke.

1 kommentar Add your own

  • 1. Michelle  |  30 oktober 2008 kl. 19:07

    Hörru bruden!!
    Ta dig i kragen o ordna upp det, det är mitt råd till dig i all djävla kärlek som finns i just min värld.. :-) Du kommer fixa det, jag vet det!! Stå på dig vännen!! Du är stark!!
    KRAAAAAAAAAAAAAM

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

