22:36 En rökfri bekännelse

28 oktober 2008 at 23:36 Lämna en kommentar

Jag har ju tydligen bestämt mig för att sluta röka. Och det kan vara det sämsta beslutet jag tagit i hela mitt liv.
Inte för att det är jobbigt, eller för att det tär på min karaktär, image och mina vanor. Nej, det är helt enkelt för att det är så förbaskat tråkigt.

Jag har alltid vetat att jag trivs med att röka och att vara en människa med äckliga vanor. Men det sägs ju att rökning är farligt (även om jag har svårt att tro på det) så då borde man kanske göra sig till och försöka falla för grupptrycket. När ingen annan av mina vänner röker, varför ska då jag?

Så nu har jag slutat. Med både rökning och snusning. Och jag har aldrig haft ett tråkigare liv än vad jag har nu.
Jag får inga naturliga pauser i vardagen, jag måste fatta viktiga beslut på nya sätt och nya ställen. Jag kan inte längre roa mig med att stressröka eller för den delen leka med en snusdosa en hel eftermiddag. Jag försöker sätta mig på verandan med en minttablett, i ett försök att upprätthålla någon slags image. Men det funkar inte. Mina grannar tror bara att jag är mobbad för att jag sitter där ute alldeles ensam och tyst.

En hel del andra nackdelar med att sluta röka är ju det här med lukt- och smaksinnet. Nu känner jag lukter jag inte anat tidigare, för att inte tala om alla dessa nya smaker som slemhinnorna i munnen uppfattar. Det är ju skitäckligt om jag ska vara helt ärlig. Men det är väl något man får ta.

Vad gör man inte för att försöka hålla sig så hälsosamm som möjligt? Jävla idiotidé. Jag borde kanske börja röka igen.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , .

04:19 Boktsäversomsitterihopochkombinerarvarandra 22:51 Ett samtal som säger allt om ingenting

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

