04:19 Boktsäversomsitterihopochkombinerarvarandra

28 oktober 2008 at 05:20 Lämna en kommentar

Samtalen mellan mig och min kollega växlas mellan högt och lågt. Det är ytligt och djupt.
Hon frågade mig vad jag såg fram emot när jag passerat 65. Jag tänker på en gång att när man är så gammal har man all rätt att få vara gammal och grinig. Man får vara bitter och jävlig mot allt och alla. Man får släppa kontrollen på omvärlden och behöver inte bry sig om alla dessa tekniska nymodigheter.
Jag berättar allt detta med en brinnande inlevelse och ser på min kollega. Hon tittar på mig och ser frågande ut. Hon påstår att hon vill bli helt tvärtom. Att hon kommer vilja veta allt, och ha koll på allt nytt. Hon vill fortfarande vara lika delaktig i allt som händer när hon blir riktigt riktigt gammal.
Jag frågar henne varför. Vad finns det för anledning?
– Jag vet inte. Det kanske beror på min damp, säger hon och lyfter på axlarna och ler mot mig.

Ha! Tänka sig, att jag aldrig kommer undan dom här vuxna människorna med bokstavskombinationsstörningar. (kan det där vara svenskans konstigaste ord? är det ens ett ord?)

Entry filed under: Allmänt.

01:41 22:36 En rökfri bekännelse

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

