När Michaelsson hittar lite självinsikt på gatan

24 oktober 2008 at 00:16 Lämna en kommentar

På min lilla omväg jag var tvungen att gå av någon konstig anledning för att ta mig hem till Cajsa hann jag memorera tre riktigt arga och bittra blogginlägg. Jag minns dom fortarande, ordagrannt.
Tre stycken, långa och fyllda med svordomar.
Men nu har jag lagt dom åt sidan. Allt är glömt och förlåtet.

Det är väl lite Michaelsson i ett nötskal. Jag eldar upp mig, tänder till, blir skitsur helt enkelt toksnabbt. På en sekund kan mitt humör förändras från saligt lycklig till galet förbannad. Som om jag vore någon slags hormonstinn klimaktieriekossa. Men det är jag ju inte…än så länge.
Men jag är heller inte särskilt långsint. Eller ja, det beror väl på hur man ser på det. Visst kan jag fortfarande ta upp saker och älta i evighet om vissa saker. Men det gör jag ju mest för att vara dryg. För att visa min missnöjda position. Men det känns inte. På riktigt alltså. Jag släpper allt efter en relativt kort stund. Jag förlåter allt och alla. Och jag inser att jag kanske eldade upp mig lite i onödan.

Och jag trivs med den delen av mig. Jag har vänner som är så långsinta att dom fortfarande minns något skit man sa för 10 år sedan. Och jag har vänner som inte tänder till för något. Man kan gå på och på om vad som helst, men man får bara någon trist reaktion tillbaka.
Sen har jag ju vänner som blir helt rosenrasande och galna, sådana man inte ens vill vara i närheten av. Men jag tycker att mitt reagerande kan i många stunder vara bra. Men i många stunder kan det vara en ren och skär förbannelse. Jag behöver inte elda upp mig för minsta lilla småsak egentligen. Kanske.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , .

En liten äggmacka En blick in i framtiden

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

