Min tantiga gamla lungor

21 oktober 2008 at 20:12 1 kommentar

Tänk att det går snabbare att gå hem upp för berget än att vänta på dom där förbannade bussarna från Borlänge. Att jag sen väljer den gropigaste, lerigaste och definitivt den mörkaste vägen hem är ju mitt eget misstag.

Jag har tagit tag i det där sluta-röka-projektet jag hade på gång. Jag trotsrökte ju en del förra veckan. Mest för att jag kom ju på att det bara är töntar som slutar med nikotin. Och att det är jävligt tufft att röka. Och snusa med för den delen.
Men när jag fortsätter andas som en leversjuk gammal tant och hostar som om jag inte har annat än slem i lungorna så inser jag att det är rätt fränt att sluta med det finaste som finns ändå. Att röka.
Snuset har jag dock konstigt nog kunnat låtit bli. Inte en enda.
Men jag är ju inte helt nikotinfri. Och tack gode gud för det. Ingen hade velat möta mig då. Jag hade inte ens velat möta mig själv då. Mina sugtabletter är små vita hjältar just nu. Och jag är tacksam för det.

Entry filed under: Allmänt.

Inför frukostgröten. 22:58 Jag vet att det är sent, men…

1 kommentar Add your own

  • 1. fredrik  |  22 oktober 2008 kl. 13:35

    fånigt att sluta snusa. usch vad töntig du har blivit Sandra!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

