Det naturliga valet

20 oktober 2008 at 05:43 3 kommentarer

Där stod jag med ett glas o’boy i handen. Mjölken var tillräckligt kall för att glaset ska fuktas på utsidan, och jag hade måttat o’boy pulvret med en exakt precision för att min chokladdryck skulle smaka alldeles underbart. Jag är så nära att ta en klunk av dena välsmakande, men ack för sällsynta dryck i mitt fall när telefonen ringer.

På displayen läser jag: ”Flander mobil”. Jag tittar på telefonen, och tittar på mitt glas. Jag tittar på mobilen igen och lägger ifrån mig den. Stoppar en ostkrok i munnen och sveper halva glaset med o’boy snabbt och njutningsfullt. Inte ens ett samtal från min s.k. fosterbror kan få mig att avbryta mitt stillsamma o’boydrickande.

När jag druckit upp min o’boy och han ringer igen svarar jag med en skam i rösten. När han får veta att jag valde bort honom för ett glas o’boy låter han ledsen. Som en sårad liten skolpojke. Och jag skäms. Jag skäms som ett djur. Men innan vi lägger på hinner han både bjuda med mig på en kväll med tacos och vänner, samtidigt som jag blandar ett nytt glas o’boy som jag långsamt dricker upp innan jag tog mig en välförtjänt dusch.

Entry filed under: Allmänt. Tags: .

Smutskastning 05:48 John Blund, den jävla svikaren!

3 kommentarer Add your own

  • 1. Samuel  |  20 oktober 2008 kl. 20:02

    jag lät inte som en sårad skolpojke! Jag lät som en rasande bruksarbetare! För tusan

    Svara
  • 2. cajjan  |  20 oktober 2008 kl. 22:34

    oboy och ostkrok kombinerat? uäääh, jag ryser.

    Svara
  • 3. Hannibal  |  21 oktober 2008 kl. 13:28

    Åh Sandra, du är så söt!! :>

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

