05:21 Vi vet alla att det slår till ibland

19 oktober 2008 at 05:21 Lämna en kommentar

Ibland dyker dom upp. Dom där små minnesbilderna, dom där ögonblicken man vill minnas med glädje, men som man bara minns med illamående i slutändan.
Idag dök dom upp. När jag satt på bussen. Det blixtrade till och jag blundade hårt. Men jag kunde ändå inte värja mig. Dom var fortfarande där när jag öppnade ögonen igen.

Det kanske beror på ett samtal jag hade häromdagen, eller dom sms jag fick igår. Eller så beror det bara på något helt annat. Jag vet inte. Det spelar ingen roll heller.

Kan det vara så att jag med hela mitt hjärta och med hela min kropp kämpat för hårt för att glömma honom? Glömma hans ord, hans blickar, hans namn…
Jag var för feg under så lång tid, och när jag väl tog mod till mig fick jag det bara kastat i ansiktet på mig.

Det finns absolut ingen anledning längre till att vara bitter, arg, ledsen, förkrossad eller vad jag nu känner. Eller har känt. Eller tror mig känna. För jag är värd så mycket bättre, jag känner så mycket mer för andra, jag vill inte ha något att göra alls med personen i fråga. Men ändå, vad man än gör, så straffar man sig själv ibland med dom där ögonblicken. Och jag hatar det. Oh ja, jag hatar det mer än allt annat.

Och i slutändan är jag som alla andra människor som blivit sårade och besvikna. Eller som har haft för höga förhoppningar. Och det känns rätt skönt att veta att jag inte har monopol på mänskligt lidande och en liten spricka i självkänslan. Det är faktiskt riktigt skönt att veta att någonstans där ute är det någon som upplevt något mycket värre. Jag gläds inte åt dig, jag gläds åt att jag skonats.

Det här med ödmjukhet är svårt när man både är tömd på energi, sentimental nog så det räcker till för ett mindre land, och oerhört bittert inställd till livet i allmänhet.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , .

Min chaufför 05:33 Så här blir det när jag får sova när alla andra har vaknat.

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

