04:55 My name is Miss Michaelsson

17 oktober 2008 at 04:55 1 kommentar

Jag sitter bakåtlutad i min stol med tråd och nål i handen. Jag broderar flitigt och har ett fånigt leende på läpparna när jag ser hur broderiet växer fram. Samtidigt tittar jag på underbara Stolthet och fördom (serien såklart, inte filmen) som får mig att tro att jag bor på den engelska landsbygden med klänningar i siden och empireskärningar. Jag inbillar mig att jag tilltalas som Miss och att jag dansar konstiga danser på baler var och varannan helg.
Men förtrollningen bryts hastigt när jag går in på toaletten och ser mitt lortiga hår, min finniga hy och mina säckar under ögonen. Där står jag, blek och lönnfett och fantiserar om att min alldeles egna Mr Darcy ska komma med sitt bistra humör och sitt kärleksfulla hjärta. Men näh, istället släcker jag lampan och går och sätter mig på min stol igen. Jag låter broderiet vila lite för stunden. Jag inbillar mig ju bara konstiga saker när jag håller på med såna där tantsysslor.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , .

21:51 Förresten… 05:10 Michaelsson gör en härmapa

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  17 oktober 2008 kl. 22:45

    Stolthet och fördom kan göra luriga saker med ens sinnen. Jag skulle dock inte vilja dansa som dom. Varje dans pågick ju en halvtimme. Tänk att spendera så lång tid med mr Collins.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

