Om det ändå vore en skattjakt

11 oktober 2008 at 01:15 Lämna en kommentar

Vet ni hur många makeup artister det krävs för att leta efter ett par glasögon?
Svar: Fem

När min chef tappar bort sina glasögon, eller ett av alla 23 par hon har utplaserade på strategiska platser stannar hela butiken upp. Alla sysslor avbryts och det är glasögonjakt på gång.
Man försöker fråga ut henne var hon hade dom senast. Men det kommer hon inte ihåg. Vi går till dom säkra lådorna, dom definitiva skåpen där vi vet att det ligger minst ett par hon kan använda under tiden. Men sist det letades i dessa skåp och lådor glömde någon att fylla på förrådet. Så det var till att leta. Jag lyckades dock verka väldigt upptagen med en kund i telefonen. Något som pinsamt uppdagades när telefonen plötsligt ringde och jag skamset var tvungen att svara på riktigt medans de andra stirrade på mig i tre sekunder som om jag vore den dummaste dom sett. Men detär inte dumhet mina damer. Det är en lömsk liten plan. För hur många timmar har jag inte spenderat med att leta efter glasögon åt min chef? Hur många par har jag inte sett ligga överallt i hela butiken och jag har försökt memorera dessa platser för just stunder som dessa?
Alldeles för många är svaret på båda frågorna.

Glasögonen hittades tillslut. Och allt kunde återgå till det normala.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , .

I dessa sörjande tider 00:05 Ett erkännande och en bortförklaring

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

