Michaelsson biktar sig

08 oktober 2008 at 14:42 Lämna en kommentar

Jag var på affären idag och handlade lite. Som en ren reflex handlade jag ett paket cigaretter. Det gör jag alltid när jag handlar. Så varför skulle jag inte göra det idag?
Så när jag packat i min påse inser jag att jag är två sekunder ifrån att förstöra tre dagar i rad som rökfri. Sen vet jag inte hur jag tänker. Plötsligt sitter jag på en bänk mittemot tre alkoholiserade gubbar som flinar åt mitt håll. Jag sliter snabbt upp paketet och darrar på händerna när jag tänder cigaretten som ligger mjukt mellan mina läppar. Jag drar ett djupt andetag och försöker dra ner så mycket rök som jag kan på ett enda andetag. Och jag blåser långsamt ut.
Det är då det händer. Det är då mina smaklökar som sakta men säkert börjar återvända säger stopp. Det smakade…det smakade tjära, bajs och helvete. Är det verkligen det här jag har hållt på med i snart tio år tänker jag. Tydligen.

Jag röker halva cigaretten och fimpar resten. Jag skickar ett biktande och erkännande sms och överlämnar cigaretterna till någon som behövde dom mer än mig. Jag tar sen en sån där sugtablett och kände mig stolt. Jag och Emelie firade min insikt med en chokladpralin var. Pralin var inte heller så god. Det hade nog inget med eventuella smaklökar eller inte att göra. Den var inte så god helt enkelt.

Så idag är det en nästan rökfri dag. Men jag ser det hela positivt. Nu vet jag ju. Nu behöver jag inte längta längre. Men jag kommer sakna det. Det blir en svår separationsångest som jag kommer behöva tid på mig att sörja. Men när väl sorgetiden är över ska det väl inte vara några problem alls.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , .

En dramaqueens bekännelse Om tuppar och hönor. Eller bara en liten tupp.

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

