Det råder idioti här i stan

07 oktober 2008 at 09:56 Lämna en kommentar

Om jag ska vara helt ärlig så brast det litegrann inom mig igår kväll. När jag låg där i sängen och försökte blunda och slappna av för att förhoppningsvis somna så kunde jag ha gjort vad som helst för en cigarett. Jag funderade ett tag på att linda in mig i täcket och springa ner till statoil bara för att få smaka på det finaste som finns. På vägen ner till Statoil hade jag utan problem kunna springa förbi kommunhuset och kissa på porten!
Men det värsta var kanske när jag låg och funderade på det här med studierna osv. Allt känns bara orättvist och jag är oerhört bitter över att mina framtida planer måste förändras pga något så pinsamt töntigt som att någon tycker att jag inte ska få läsa upp vissa ämnen. ”Du är välkommen att söka igen nästa år” skriver dom. Tack, det är ju precis det jag vill och det jag hinner med.

Man funderar ju såklart på om det här lilla bakslaget betyder att mina planer inte är rätt. Om det är något slags tecken på att jag kanske ska tänka om helt och hållet. Eller om det bara är så enkelt att jag måste kämpa lite mer. Tråna lite mer. Längta ännu mer än vad jag redan gör.

Hur det än är så kändes det inte helt bra igår kväll. Idag känns det okej. Jag kan ju inte göra annat än att acceptera situationen. Sen kan jag ju tycka att det är piss, hemskt, och jävligt taskigt för det. Men något mer än känna kan jag inte göra för stunden.

Här sitter jag och stoppar i mig ännu en nikotin sugtablett. Jag ska snart knyta på mig promenadskorna och njuta lite av höstvädret tillsammans med Emelie. Det kan ju hända att jag har andra tankar efter det.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

Jag har numera ett entourage Du och jag Lennart…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

