Det här med cigaretter…

06 oktober 2008 at 21:01 Lämna en kommentar

Snart har det gått en hel dag. En hel dag utan varken snus eller cigaretter. Det kan hända att jag ropar hej innan jag kommit över ån så att säga. Men det känns faktiskt riktigt bra. Nog har jag varit på väg att döda för en cigarett visserligen, men de har varken blivit något dödande, eler rökande för den delen.

Men jag ska vara helt ärlig. Det är tack vara Niquitin Mint sugtabletter som jag kan låta bli cigaretterna. Och snuset med för den delen.
Men jag hatar det. Inte en enda stund av dagen har jag tyckt det varit skönt och befriande. Det enda jag har tänkt på är cigarettrök som slingrar sig mellan mina fingrar och ner i min hals. Men, vad gör man inte för hälsans skull. Jag är snart inne på mitt tionde år som rökare. Och jag inser ju att jag inte är odödlig längre. Så bort med dig rök! Jag kommer dock sakna snuset som en kär gammal vän.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

Ett litet mindre raseriutbrott alldeles innan lunch Jag har numera ett entourage

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

