06:51 Det regnar ute…

05 oktober 2008 at 06:53 5 kommentarer

Det känns som att kylskåpet här på jobbet är lite kallt när Proviva jouicen har isbitar i.
Det är inte så att jag klagar egentligen. Mest påpekar.

Man kan ju fråga sig vad jag ska sysselsätta mig med nu. Jag slutar 07:00, men närmsta buss som går mot Falun går 07:55. Jag har haft det här problemet tidigare söndagmornar, men nu är det något som jag måste få in som rutin, och vana. Vad ska jag göra? Jag vägrar gå till resecentrum. För där samlas alla jubelidioter, alkoholister och andra puckon. Jag kan såklart sitta kvar och prata med kollegan som kommer på morgonen. Och det kan ju såklart vara trevligt. Men det är inte alltid man känner sig så oerhört social så tidigt på morgonen. Så jag har beslutat mig för att anställa en personlig chaufför innan jag tar körkort.
Kvalifikationer: Du bör lukta gott, eller i alla fall inte äckligt. Det får icke spelas dödsmetal i bilen eller något annat skränigt. Du måste skjutsa mig varannan helg, 07:00.
Lön: Du får 800 spänn per månad för besväret. Om du bara hämtar mig en morgon varannan helg får du såklart bara hälften. Lönen är diskutabel.
Förmåner: Är jag på tillräckligt gott humör bjuder jag på frukost. På McDonalds såklart, ingen annanstans. Du får ju dessutom spendera lite tid med mig, Michaelsson. Pigg som en solstråle, fräsch och alert. Skicka CV och referenser till mig så kommer jag kalla dig till en intervju. Du har inte råd att missa den här chansen.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , , .

02:23 Ledigheten lurar runt hörnet Ett litet mindre raseriutbrott alldeles innan lunch

5 kommentarer Add your own

  • 1. Samuel  |  05 oktober 2008 kl. 13:04

    Jag gör det! Mest för möjligheten att få friterad frukost.

    Svara
  • 2. Emelie H  |  05 oktober 2008 kl. 15:12

    Haha jag kan också ställa upp !

    Svara
  • 3. Emelie  |  05 oktober 2008 kl. 17:59

    JA,man kanske borde ta och extraknäcka lite…

    Svara
  • 4. Leofix  |  05 oktober 2008 kl. 20:54

    Tjabba!
    Jag har haft körkort sedan 1978,det innebär att jag är en ”fena” att vrida å ratten.
    Har länge sökt helgjobb som passar mig!Detta verkar väldigt passande.Det händer att jag hittar deoderanten ibland,så det kan nog bli bra.Frukost på Gyllene Måsen funkar det med!Men åttahundra spänn vill jag ha!
    Då ingår bränsle,försäkring på däck och underredet på bilen samt lite värme i sitsen åt lilla baken.
    Det som gläder mest är att få möjligheten och träffa en ”solstråle” den tiden på morgonen! Referenser kommer senare.

    Svara
  • 5. gabbis  |  05 oktober 2008 kl. 22:25

    Jag ställer lätt upp. Jag duschar regelbundet, jag är definitivt morgonpigg och på perfekt avstånd för detta dalarna-jobb. Du vet att du kommer att älska mig.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2008
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

