En lördagsmorgon alldeles ensam

27 september 2008 at 10:42 1 kommentar

Vuxenfesten slutade i en nostalgitripp för vissa med kanske den sämsta musiken som gjorts. Men okej, jag kan godta det. Jag vet inte riktigt vad jag skulle ha att komma med riktigt i de mer ”vuxna” konversationerna ändå.
En flaska vin senare var det utgång som gällde. Men eftersom jag och Åsa var tråkiga så gick vi själva till Engelska för en öl, medan de andra gick vidare för att söka sin lycka någon annanstan.
Och vad är det med Åsa egentligen? Hon är en magnet när det gäller män. Och inte vilka män som helst, dom är konstiga och i vissa fall rätt korkade. Men där kommer dom och charmar henne totalt. Bitterheten jag går runt och bär på har förstört mig totalt och gjort mig till en kvinna som hånar allt som har med charm och smicker att göra. Men inte Åsa. Denna ständiga optimist och kärleksfulla kvinna. Hon ler och är trevlig. Hon förklarar var hon menar till de som inte förstår språket så bra, medans jag jag bara suckar, tar en snus och dricker mer öl.
Vad behöver man göra för att bli som hon?

Nu försöker jag städa upp här i förödelsen jag orsakat alldeles ensam i ett stort stort hus. Det går rätt bra. Om en timme eller så är det jag och Flander som besöker gruvan. Det blir nog både bra och trevligt. Om jag bara kunde hitta den där maskaran jag la på ett bättre ställe igår.

Entry filed under: Allmänt.

Svettningt och separationsångest 02:57 Det är ju mitt i natten…

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  27 september 2008 kl. 13:43

    Vad var du på för fest igår? Jag känner inte igen mig. På festen jag var på spelades den bästa musik som någonsin gjorts. Länge leve Rollergirl! (Och vad hade du väntat dig egentligen?)

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
september 2008
M T O T F L S
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
stats for wordpress

