Att lämna något gott

23 september 2008 at 12:11 Lämna en kommentar

För ett litet tag sedan lovade jag stort att jag minsann skulle sysselsätta mig själv med lite nya fritisintressen. Jag skulle med all min energi prova hobbys och få ett innehållsrikt liv.
Men av någon anledning har jag inte haft något behov, eller för den delen tid att prova ut någon ny hobby. Man skulle kunna säga att jag har varit självförsörjande när det gäller att spendera min tid med vettigare saker än tv-tittning.
Ja för visst räknar jag vänner, fika, snus, bildredigering, promenader och filosoferande som vettigare saker än tv-tittning.

Men nu när jag har fått ett bra flyt på dagarna med tidiga mornar och tidiga kvällar så börjar mitt liv som dagtidsarbetare lida mot sitt slut. I alla fall för det här året. Jag har ju gjort ett väldigt drastiskt beslut som en gång i tiden kändes helt rätt. Jag ska nämligen jobba natt. Enbart natt i fyra månaders tid framöver.
Om vi nu stannar till och tänker efter lite. Att jobba sju nätter i rad, där man med goda marginaler kan glömma allt som har med socialt liv att göra känns inte helt lockande. Att dessutom behöva gå och lägga sig dessa tidiga höstmornar när jag numera älskar att kliva upp vid samma tid känner inte heller helt lockande.
Men, det finns naturligtvis många fler positiva anledningar.
Tänk er att vara ledig en vecka i streck, och få betalt för det. Tänk er att lönen kommer höjas till i princip det dubbla. Tänk er att michaelsson dessutom kommer få tid till både lite studier och körkortsövningar gör ju att nattjobb i fyra månader inte alls känns så främmande längre.

Även om jag kan känna mig lite tveksam för det hela just i dagsläget så måste jag säga att jag ser fram emot det. Jag vet varför jag valde att tacka ja, och jag vet varför jag älskar att jobba natt. Jag kommer få titta på hur mycket ”Deadliest catch” jag vill.
Det är alltså på Söndag jag tar det stora steget.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , .

Så här i septemberkvällen… 2 minuter kvar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
september 2008
M T O T F L S
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

