Det är fredag igen

12 september 2008 at 15:19 Lämna en kommentar

Ännu en underbar dag här på jobbet har passerat. Tokiga upptåg och galna händelser som man kan berätta för barnbarnen. Jag kan se deras exalterade ögon och förvånade ansiktsuttryck när jag berättar om allt som händer här på mitt jobb. Hur spänningen tätnar med jämna mellanrum. Eller så kan sagorna från jobbet i alla fall verka som godnattsagor. Vem som helst kan ju somna om jag börjar berätta om samtalen som kommer från öst och väst. Norr och syd också för den delen.

Men det är ju ändå Fredag idag. Så någonstans får man tacka sin lyckliga stjärna för att det är helg. Och jag vet vad jag ska göra i alla fall. En lång och härlig sovmorgon är jag värd.

Det som dock räddar den här dagen är Morrissey som sjunger i mina öron. Han sjunger högt, han sjunger lågt, han sjunger helt fantastiskt. Då och då lägger jag in en ny snus och dricker lite vatten. Men dagen går ändå ruskigt långsamt fram.

Att jag sen har suttit och skrivit på det här inlägget sen tidigt imorse och det är 20 minuter kvar tills jag slutar säger ju hur oerhört långsamt det går. Både för mig och för alla andra. Trist, tråkigt och urkigt känns allting.

Men snart står Samuel utanför mitt jobb och väntar på mig med den silvriga faran. Han har fått låna min pappas bil i helgen. Och en lyckligare man får man nog leta efter nu när Samuel har bil för några dagar. Roadtrip….her we come!

Entry filed under: Allmänt.

En liten säckbindning Frampressat

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
september 2008
M T O T F L S
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

