Från en taxichaufför till en medresenär

06 september 2008 at 23:58 Lämna en kommentar

Jag åkte taxi hem ikväll. Dels var jag alldeles för trött för att engagera mig i någon slags aktiv promenad hem på blöt asfalt. Dessutom hade jag mina en smula för trånga skor på mig. Och när man glider runt i dom som om man vore en atletidrottare gör det ont på fötter och tår. Så en taxi passade mig fint.

Och självklart är det min favort chaufför. Nu låter det som att jag åker taxi hem ofta. Det är inte alls sant. Men när det väl händer är det oftast en och samma man som kör mig. Denna man berättar alltid något spännande litet fakta om Falun. Ibland handlar det om invånarantalet, arbetslöshet eller något annat som är helt ointressant. Ikväll upplyste han mig om en upplysande fråga. Nämligen att hoppbackarnas elkostnad kostar 100.000 svenska riksdaler per år. Det första jag tänker är att det var ju ändå inte så makalöst dyrt, och det är ju ändå en symbol för Falun, och det leder mig framförallt hemåt. Jag vet åt vilket håll jag ska. Så låt det lysa för all del. Men innan jag hinner säga detta hör jag hur hans missnöjda röst berättar att vid Z-krogen har dom minsann stängt av lyset för att spara pengar. Vilket såklart leder till att folk krockar. Polisen skyller på att bilisterna kör för fort. Men det är inte alls sant enligt min chaufför. Nej det beror på att dom har stängt av lyset.

Jag tackar chauffören för denna information genom att lämna 50 kronor i dricks. Det är han värd ändå någonstans.

För övrigt så har dagen och kvällen varit mycket gemytlig. Stressig till viss mån, och fylld med aktiviteter. Men mycket trevlig. Lite rockabilly gör ju såklart vem som helst glad. Och mina fina vänner gör i alla fall mig väldigt glad. Nu ska jag passa på att gå och lägga mig. Klockan är 23:58 och detaljerna tänker jag gå in på imorgon.

Entry filed under: Allmänt.

Trött Appropå fett, brylcreme och dylikt…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
september 2008
M T O T F L S
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

