I våran familj…

02 september 2008 at 19:30 1 kommentar

Det värsta som finns när man sitter och svettas sönder på en motionscykel är inte bara att man faktiskt gör sig till för att vara hurtig och bra. Nej, det värsta är när en mycket trött och sliten kvinna kliver upp ur sin säng, ställer sig och pekar, skrattar och totalt hånar mig.

Där sitter jag med en rosett i håret (för att undvika maximal svettning i håret såklart), ett blommigt linne och ett par skor i converse modellen (inte några äkta converse såklart. Nej en billigare modell som kan lura en hastig blick) och där står denna kvinna och säger skrattandes:
”Låt mig ta en bild på detta så du kan lägga upp på bloggen”.
Nej mamma. Där blir det ett bestämt nej.
”Snälla då”. Fortfarande nej mamma.

Någon timme senare när jag sitter och avnjuter min lunch. (En förträffligt välsmakade korvgryta) hör jag ännu ett läte från mammas håll. Tänk er Darth Vader som knarkat. Hetsigt och hysteriskt.
Jag springer genast för att titta vad som fångat mammas fulla uppmärksamhet. Och givetvis är det ännu ett av hennes barn som hon totalt hånar.
Denna gång är det min storebror som av någon anledning hittat förmodligen världens snyggaste mössa.

Titta bara. Var får man tag på en Föllinge mössa?

 

Jag älskar min mamma vilkorslöst. Men kom aldrig mer och fråga var mina hånfulla ord och elaka skratt kommer ifrån. Vem som helst förstår ju att man formas hemifrån. Och med en mamma som våran mamma underlättar det inte direkt.

Entry filed under: Allmänt.

Dessa lediga dagar Psst…

1 kommentar Add your own

  • 1. Michael Hemmingsson  |  02 september 2008 kl. 21:50

    Ibland händer det ganska osannolika saker. Som att en av gaisklackens profiler åkte till Föllinge i somras och fiskar. Han kommer ihåg att jag är född där och köper denna läckerbit till mössa åt mig. Vilket etablissemang som saluför skönheten vet jag faktiskt inte i dagsläget.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
september 2008
M T O T F L S
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

