Dessa lediga dagar

02 september 2008 at 11:07 Lämna en kommentar

Jag vaknade 06:00 imorse och kände mig utvilad och pigg. Kan vara för att jag somnade alldeles för tidigt igår kväll. Men efter tre timmar framför teven var jag naturligtvis så trött så jag gick och la mig igen. Sov i 1½ timme till. Det var riktigt skönt.
Jag måste påminna mig själv om att jag inte kan gå och lägga mig innan 23:00 när jag är ledig. Då blir det lätt så här.

För övrigt är det oförskämt skönt att vara helt ledig. Jag kan utan att ha dåligt samvete spendera dagen med att inte göra något vettigt alls. Igår spenderade jag lite pengar på nya kläder. Och åt en stillsam lunch med några vänner. Och jag känner på mig att det kan bli en liknande dag idag.

Vädret utanför lockar ju inte direkt till något spektakulärt. Men mig gör det inget. Jag kan lika gärna ligga inne i soffan och läsa om Dolly Parton, dricka kaffe och snusa sönder min läpp.

Jag har ju iofs blivit onaturligt engagerad i den här motioncyklen vi har här hemma. Problemet är bara att min röv verkar inte vara lika imponerad. Kan man sätta fast en fotölj på sadeln? Just nu sitter jag på två kuddar, men det känns ändå som att jag får blåmärken överallt. Det är tur att jag är singel. Hade jag haft någon slags intim relation med någon hade personen i fråga uppenbarligen stirrat på mina blåmärken på röven och frågat sig varför jag i hela fridens namn har just blåmärken på röven.

Entry filed under: Allmänt.

Söndag I våran familj…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
september 2008
M T O T F L S
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

