Grattis mamma

29 augusti 2008 at 16:02 Lämna en kommentar

Här går jag runt som en hemmafru och bakar en kaka. En morotskaka för att vara precis. Jag letar dessutom efter det allra godaste receptet på lasagne. Det är svårt att välja mellan allt. Men det blir nog bra i slutändan. För är det något jag kan så är det väl ändå att hantera ett paket köttfärs och några pastaplattor.

Anledningen till detta donande är naturligtvis min kära mors födelsedag. Och som den enda dottern i familjen får man vara väldigt aktiv. Mina bröder gratulerar naturligtvis mamma, på sitt alldeles egna sätt. Själv så satsar jag på både blommor och paket. Middag och trevligt sällskap. Ja, trevligt sällskap vet jag väl inte om jag är. Och paketet var kanske en otippad liten present. Men jag tycker i alla fall att en brevlåda var det bästa mamma kunde få i present. Ja då slipper hon ju ta in tidningen som är fylld av alla tvestjärtar som tycks ha funnit sig ett hem i våran nuvarande brevlåda. Och därmed fick även pappa en present. Han får äran att sätta upp brevlådan. Så tja, lagom till jul lär väl den vara uppe då.

Och vet ni en sak. Det är helg nu. Så vila och njut. Det ska jag göra. Fast jag är ju visserligen ledig i en hel vecka nu framöver. Det mina vänner är något jag verkligen kan skryta om.

Jag har ju skrivit en dikt till min mamma oxå. För att hedra henne ännu mer denna 29 augusti. Ja alla vet ju att jag är den bästa på att rimma

”Du är nog världens bästa mamma
Och för det är vi väldigt tacksamma
Dina barn är kanske svartungar allihopa
Men vi äger i alla fall ingen grävskopa
Så nu när du firar din födelsedag
Vore det tråkigt om du bara fick ett durkslag
Därför får du något i metall och med ett lock
Ja, det rimmar ju ändå på kock
Grattis på din alldeles egna dag
Nästa år åker vi till Prag
Vi tycker såklart att du är en klippa
Hård och trofast om vi nu ska förknippa”

Entry filed under: Allmänt.

04:25 Timmarna passerar Morgonbestyr

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

