03:34 Om dom där ögonblicken

28 augusti 2008 at 03:34 Lämna en kommentar

Jag har pratat om små ögonblick tidigare. Om hur viktiga dom är. Om hur märkbart påverkad jag blir när jag minns tillbaka.
Den här sommaren har gett mig många ögonblick. Viktiga. Magiska. Underbara.

Ett av alla ögonblick är under Peace&Love festivalen. Det är sent på natten. Jag är precis lagomt onykter. Och jag kan räkna mig själv som en av de absolut lyckligaste människorna i hela världen. Just då finns det fan ingen som kan slå mig på fingrarna när det gäller att vara lyrisk och exalterad.

Det är under kent konserten det händer. Egentligen kan jag nog inte kalla det för ett ögonblick. Det är snarare en stund. En mycket lycklig och magisk stund. Det är deras spelning på Peace&Love som sveper undan mina fötter totalt och gör mig helt öppen för all världens glädje.

Och jag tycker kanske inte alltid om när band som jag kan utan och innan överraskar med en ny liten låt som dom håller på att fila på. Det är en låt som jag aldrig hört tidigare och jag känner mig lite osäker. Lite blyg. Nästan lite rädd.
Men jag minns så väl hur nöjd jag var. Jag kände mig stolt och kunde utan problem fortsätta min glädjeyra bland folkvimlet.
Och tack vare dagens teknik kan jag påminna mig själv om detta ögonblick. Denna lilla stund av total frihet.

Vill ni dela den med mig?
”Håll ditt huvud högt” – Kent, Peace&Love 2008

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , .

03:15 Ett litet stycke konst 23:23 Natten har bara börjat…

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

