02:13 Samtal på jobbet

28 augusti 2008 at 02:14 Lämna en kommentar

Kund: (bryter på finska) Det är något fel på min tv.
Jag: Det gäller digital-tv alltså? Då är det kundtjänsten som får hjälpa dig, men dom har stängt för dagen och väntas åter imorgon igen.
Kund: Ja men jag vill ju titta på tv nu.
Jag: Ja fast kundtjänsten har ju stängt för dagen.
Kund: Ja du har sagt det. Jag är ju inte totalt jävla dum i huvudet.
Jag: (Tystnad)
Kund: Är det något fel i hela ”Ringen”? Vet du vad ”Ringen” är?
Jag: Jag sitter inte i Stockholm och jag kan dessutom inte se den informationen här i växeln
Kund: Nej det är klart du inte sitter i Stockholm. Men jag vill titta på tv.
Jag: Du kan ringa och felanmäla på automatiska felanmälan, men supporten har öppet imorgon igen.
Kund: (Höjer rösten) MEN NU ÄR JAG FÖRBANNAD! JAG VILL JU TITTA PÅ TV!
Jag: Ja, men jag kan inte hjälpa dig härifrån.
Kund: Nej du vill säkert bara ligga med svartskallar.
Jag: (Tystnad)
Kund: Ja men ligg med vem du vill, se till att jag kan titta på tv.
Jag: (ignorerar hennes kommentarer om mitt sexliv) Jag har nu sagt till dig flera gånger att det är kundtjänsten som hjälper dig. Men dom väntas åter imorgon igen. 
Jag lägger på.

2 minuter senare…
Samma kund: Satans f**ta, du borde göra ett annat jobb.
Jag: Ja, men nu jobbar jag här. Och jag kan fortfarande inte hjälpa dig.
Kund: (Svär på finska)
Jag: Tack för ditt samtal
Jag lägger på igen

1 minut senare…
Återigen samma kund: Vad heter din chef?
Jag: Om du ringer till växeln imorgon igen så kan vi naturligtvis koppla dig till min chef.
Kund: Ge mig hemnumret till honom
Jag: Det kan jag inte göra härifrån
Kund: Satans f**tta, nu gör du som jag säger
Jag: Tack för ditt samtal
Jag lägger på

20 minuter senare
Kund:
Du borde sluta ligga med svartskallar, så kommer du bli mycket bättre på ditt jobb.
Jag: Tack för tipset.
Jag lägger på.

Så denna lilla lektion i livet har lärt mig att jag tydligen inte får ligga med vem jag vill, för då blir jag sämre på mitt jobb. Och att jag dessutom ska hålla mig så långt borta från arga och fulla finskor som möjligt. Och ”Ringen”. Ligger inte det här i Borlänge?

Entry filed under: Allmänt.

01:24 Michaelsson har fått musiktips 03:15 Ett litet stycke konst

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

