02:08 Michaelsson går igenom bloggstatistik

27 augusti 2008 at 02:07 Lämna en kommentar

Jag håller nogrann koll på vilka sökord folk har använt för att hamna på min blogg. Jag tycker det är superbt bra att de flesta hamnar på min blogg när dom helt enkelt söker på ”Sandra Michaelsson”. Då har jag ju uppnått något slags syfte ändå.
Men sen finns det sökord som gör att det kittlar till lite extra i skrattmusklerna. Jag presenterar därför de roligaste/bästa/konstigaste sökorden folk har använt.

Topp 5 Sökord

1.  ”Naket på bilddagboken”
Nästan varje dag är det någon pervers typ som får för sig att googla efter nakna brudar på bilddagboken. Nu har jag inte forskat mer i det hela och vet inte ens om man kan få fram nakenbilder på bilddagboken om man söker efter det. Jag vet inte ens om det finns nakenbilder på bilddagboken. Men jag blir lite extra glad att dessa snusktyper hamnar på min blogg när dom sitter och försöker smygflukta på tonårsbrudar. Det känns som ett långfinger i ansiktet på dom jävlarna. Frågan är bara när jag har använt ”naken” och ”bilddagboken” i ett och samma inlägg?

2. ”Hur många finns det”
Hur många vad finns det? Och är jag verkligen rätt person att svara på det? Kan min blogg avslöja precis hur många det finns om precis vad som helst? Intressant måste jag säga. Jag bör kanske börja läsa min egen blogg lite bättre för att lära mig lite mer.

3. ”Tråkig och Underbar”
Det här borde ändå kanske vara på första plats. Det är så skönt att jag klassas som tråkig, men samtidigt helt underbar. Har jag skrivit det om mig själv alltså? Eller kan det vara så att google och andra sökmotorer faktiskt tycker att jag egentligen är så fruktansvärt tråkig, men att det är helt underbart när jag håller käften? Vad vet jag.

4. ”Vilket jobb passar bra i framtiden”
Personerna som sökt efter dessa ord känns en smula desperata. Dom är arbetslösa, vet inte riktigt vad dom ska göra med sitt liv och har provat alla sätt man kan komma på för att komma fram till vad som passar. Som ett allra sista försök surfar dom runt på internet och söker helt enkelt vad som passar i framtiden. Och så hamnar dom hos syokonsulenten Michaelsson. Tänk vad tekniken kan göra ibland. Plötsligt är jag inte bara en nattarbetande telefonist ibland, jag guidar även vilsna själar fram till deras framtida yrkesval. Fantastiskt!

5. ”Avlastningsfamilj i Falun”
Jag skrev en gång ett bitter men skojfriskt litet inlägg om en lördagsmorgon med några delara av min familj. Eller rättare sagt, inlägget handlade mest om min damp pappa, och jag minns mycket väl att jag desperat försökte ropa på hjälp. Jag och mamma beslöt oss nämligen i samma stund att söka en avlastningsfamilj som kan hjälpa oss med pappa då och då. För den som inte förstod bättre var detta alltså ett försök till att vara lite humoristisk från min sida. Tyvärr fungerade inte det riktigt. Någon stackare som faktiskt behöver en avlastningsfamilj i Falun fick upp min blogg som resultat. Det måste ha känts som att ha fått ett knytnävslag i ansiktet av att läsa inlägget om min pappa när dom i själva verket lider på riktigt och verkligen behöver hjälp. Jag skämdes nästan när jag såg sökordet i min bloggstatistik. Jag önskade nästan att jag kunde ta reda på vem det var som sökte efter det, så jag kunde kontakta personen i fråga och be om ursäkt och önska lycka till att hitta en riktig avlastningsfamilj. Jag försöker dock komma över detta, men jag kommer aldrig be om hjälp med en avlastningsfamilj för min pappa igen. Jag tänker nog satsa på omplacering istället. Som man gör med bråkiga hundar ungefär.

När vi ändå är inne på det här med sökord så tänkte jag visa det roligaste från den totala sökordstatistiken.

Top 5 antal bloggvisningar

1. Brandman/Brandmän             182 visningar
2. Naket på bilddagboken         160 visningar
3. Falun                                       53 visningar
4. Maskeradtips                           23 visningar
5
. Separationsångest                     9 visningar
Bonus: Häggsjövik                        8 visningar

Tänk att alla dessa personer som sökt efter brandmän har fått läsa om min attraktion för räddningspersonal i röda uttryckningsfordon. Det både roar, och oroar mig. Vilka är det som söker efter brandmän. Vad är deras syfe? Jag söker en brandman, men det är på ett personligt plan.
Och visst är det lite tråkigt att personer som lider av separationsångest måste läsa mina ord om min töntiga separationsångest till vad det nu kan vara.
Som bonus har jag som ni ser Häggsjövik. Det är hela 8 personer som sökt efter denna lilla Jämtländska by och hamnat på min blogg. Finns det så många personer som intresserar sig i den byn överhuvudtaget? Festligt. Det är ju för er mindre insatta byn som mormor bor i, dit jag slaviskt reser varje påsk, och vid andra tillfällen oxå naturligtvis.

Så vad säger denna statistik er? Mig säger den rätt mycket och absolut ingenting. Men festligt är det i vilket fall som helst.

Entry filed under: Allmänt.

Ännu en felhormoniserad dag 03:06 Nedräkning

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

