Ännu en felhormoniserad dag

26 augusti 2008 at 18:15 1 kommentar

Jag som trodde att jag inte kunde sova sämre än vad jag gjorde igår. Tänk så fel man kan ha. Idag vaknade jag 12:08. Jag tror att det kan ha varit min fyllda urinblåsa som fick mig att stiga upp. Och när jag ändå var vaken så började magen kurra. Så i med lucnh. Och sen var jag ju klarvaken.

30 minuter senare sitter jag på den där motionscykeln vi har här hemma och tittar på ”Blodd Diamond” med Leonardo DiCaprio. Jag svettas, har kramp benen och min stjärt har sällan känt en smärta som jag kände idag. Till råga på allt fäller jag ju en och annan tår såklart. Ja som jag beskrev igår är ju kroppen felhormoniserad. Jag grinar åt allt. Men efter 45 minuter hade jag lyckats cykla 6 km. Tanken var att sen försöka sova lite mer, men då lockar Emelie med en liten fika med sig själv inräknad, och Susanna som är på besök från Uppsala.
Ja, något sådant kan jag ju inte säga nej till såklart.

Och nu sitter jag här hemma igen. Pappa ligger och sover och mamma är fortfarande borta. Hon den lilla fyllekajan har spenderat de senaste två dygnen på en stor stor båt tillsammans med andra gamla fyllekajor. Dom har färdats mot Tallin och tillbaka. Så ni kan tänka er att jag och pappa har inte ätit ett riktigt mål mat sen hon åkte i Söndags. Men nu funderar jag på om jag ska laga lite mat ändå. För att imponera. För att briljera. För att bevisa för mig själv att man tydligen inte behöver så mycket sömn som alla andra verkar tro.

Entry filed under: Allmänt.

02:07 Michaelsson behöver roas 02:08 Michaelsson går igenom bloggstatistik

1 kommentar Add your own

  • 1. Samuel  |  27 augusti 2008 kl. 00:49

    Bara det inte straffar sig inatt då. Kom ihåg vad jag sa, wintermood -> vivaldi

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stats for wordpress

