22.10 – En trött Michaelsson ber om råd

25 augusti 2008 at 22:10 1 kommentar

Det är något underligt som händer med kroppen när man känner sig totalt utmattad och sömnlös. Man blir sårbar och känslig för minsta lilla.

Eftersom jag vaknade alldeles för tidigt och var oförmögen att somna om satte jag mig framför teven. Och lyckliga jag fick chansen att titta lite på Cityakuten. Ja, jag måste nog säga att Cityakuten är bland det bästa man kan titta på. Den serien har allt. Drama, läkare, brandmän, intriger, kärlek, hat, bra foto och fantastiskt manus.
Men som sagt, något i kroppen säger att man ska bete sig precis hur man vill när man är trött. Så där satt jag och stobölade i nästan en timme framför Cityakuten när Dr Kovac försöker hjälpa en döende alkoholist, men som i sin tur säger ifrån sig alla upllivningsförsök, och man ser hans sista minuter i livet, och hans drömmar. Man ser hur Dr Kovac trots sin känslokalla sida försöker hålla modet uppe och försöker kontakta den döende alkoholistens son som inte vill ha något med sin far att göra. Ja sånt där får mig att gå i gång totalt. Så när jag ligger där i soffan med svidande ögon tänker jag att jag borde ta tag i mig själv och kanske bege mig ut på en promenad. Samtidigt så ser jag en chipsskål på köksbänken som högt ropar efter mig. Så jag frågade mig själv, ta en promenad i det fina vädret, eller ligga kvar och hetsäta chips? Det tog två sekunder att bestämma mig.

Så med chipsskålen på magen låg jag kvar i soffan och tittade på en hel del onödiga tv-program. Skönt tänkte jag då. Efter ett par timmar och en extra timmes sömn var jag inte alls imponerad av mitt beslut.

Nu sitter jag här på jobbet i alla fall. Det är ju inte så många nätter jag ska jobba den här veckan. Och det känns riktigt skönt.
Det jag vill be er om kära vänner, familj och andra läsare….tipsa mig om lite musik. Jag behöver lyssna på nya melodier som inte är samma gamla trams jag lyssnar på hela dagarna. Influera mig. Inspirera mig. Förtrolla mig. Berätta vad ni lyssnar på just nu. Berätta vad jag borde lyssna på just nu.
Det skulle jag verkligen uppskatta.
Så ska jag sätta ihop en liten toplista med era musikförslag. Den som vinner får en liten överraskning av Michaelsson.

Entry filed under: Allmänt.

13:37 – Michaelsson blir frustrerad 01:36 – Mitt missbrukande har ibland inga gränser

1 kommentar Add your own

  • 1. Samuel  |  26 augusti 2008 kl. 11:45

    För stunden kan jag inte sluta lyssna/titta på Vivaldis fyra årstider. Youtube:a efter en filur som kallar sig wintermood , han kombinerar musiken med stämningsfulla bilder.
    Mycket nöje, mycket kulturellt & som alltid är sommar och vintern bäst.
    Annars har jag upptäckt att Eric Clapton är lite festlig under den period han knarkar som mest/bäst..
    Skulle nu inte detta duga kan du alltid titta på någon idiotspelning av Moby Dick med Led Zeppelin, 26 minuter trumm-onani.
    Om du dock vill bli en ny och bättre människa tycker jag du ska börja lyssna på P1 dokumentär. Blondinfeffe tipsar om IB-affären.
    Lycka till med nattarbetet.
    Var det nu något mer?
    Ja just det,
    ”TJoo!”

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2008
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

